Regulamin Puszczykowskiego Budżetu Obywatelskiego w 2025 roku
Podstawą prawną regulującą zasady Puszczykowskiego Budżetu Obywatelskiego w 2025 roku jest
Bardzo ważne, aby przed złożeniem projektu zapoznać się z
Jak zgłosić projekt?
Składanie projektów rozpocznie się 6.12.24 r. i potrwa do 10.01.25 r. W tym czasie będzie można przygotować koncepcję projektu wraz ze szczegółowym opisem, podaniem lokalizacji, ale przede wszystkim kalkulacją kosztów. Przypomnijmy, koszt projektu miejskiego nie może przekraczać 180 tys. zł, a projektu zielonego 70 tys. zł.
- Warunkiem zgłoszenia projektu jest udzielenie mu poparcia przez co najmniej 9 mieszkańców Miasta Puszczykowa.
- Każdy mieszkaniec może poprzeć więcej niż jeden projekt.
- Na liście poparcia mieszkaniec zobowiązany jest podać imię, nazwisko, adres oraz złożyć podpis. Brak zamieszczenia wymaganych danych osobowych wpłynie na nieważność listy.
- Wzór listy poparcia projektu stanowi załącznik nr 2. Listę popracia należy dostarczyć do urzędu miasta w ciągu 3 dni.
- Wnioskodawca może zgłosić dowolną liczbę projektów.
- Formularz zgłoszeniowy zawiera podstawowe informacje o projekcie: nazwę, proponowaną lokalizację, szacunkowy koszt, kalkulację, opis projektu wraz z uzasadnieniem, dodatkowe informacje o projekcie oraz dane Wnioskodawcy. Wzór formularza stanowi załącznik nr 1.
- Wnioski można składać:
- w wersji elektronicznej - pod adresem: pbo.puszczykowo.pl poprzez wypełnienie wszystkich pól obowiązkowych i dołączenie skanu listy poparcia projektu. Ponadto w ciągu 3 dni od złożenia projektu elektronicznie należy dostarczyć oryginały list poparcia do Urzędu Miejskiego w Puszczykowie (osobiście lub korespondencyjnie).
- w wersji papierowej na formularzu zgłoszeniowym wraz z listą poparcia osobiście z dopiskiem „Puszczykowski Budżet Obywatelski” - w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4, 62-040 Puszczykowo - W przypadku, gdy Wnioskodawca jest osobą poniżej 16. roku życia, na formularzu należy wypełnić część dotyczącą zgody opiekuna prawnego na zgłoszenie projektu oraz przetwarzanie danych osobowych takiej osoby.
- Za datę zgłoszenia projektu uznaje się datę wpływu do Urzędu Miejskiego w Puszczykowie.
- Właściwa komórka organizacyjna Urzędu Miejskiego w Puszczykowie prowadzi rejestr projektów zgłoszonych przez mieszkańców do PBO, nadając kolejno numery rejestracyjne, zgodne z datą i godziną wpływu formularza zgłoszenia projektu. Numery rejestracyjne nadaje się odrębnie dla projektów miejskich i projektów zielonych. Nadany podczas rejestracji numer określa kolejność uszeregowania projektów na poszczególnych etapach procesu.
- Lista zgłoszonych projektów jest podawana do publicznej wiadomości na stronie internetowej https://puszczykowo.pl/portalpbo w terminie określonym w harmonogramie 7.02.2025 r.
Wnioskodawca może wycofać zgłoszony projekt w dowolnym momencie, ale nie później niż do czasu zakończenia merytorycznej weryfikacji projektów.
Weryfikacja zgłoszonych projektów
- Weryfikacja projektów prowadzona jest na bieżąco do 07.02.2025 r.
- W dniu 07.02.2025 r. zostanie opublikowana lista projektów ocenionych pozytywnie i negatywnie.
- Wnioskodawcy mają czas 5 dni roboczych czyli do 12.03.2025 r. na wniesienie odwołań.
Jak zagłosować?
- Głosowanie trwa od 03.03.2025 r. do 20.03.2025 r.
- Uprawniony do udziału w głosowaniu jest każdy mieszkaniec Miasta Puszczykowa, bez względu na wiek.
- Każdy mieszkaniec Miasta Puszczykowa uprawniony jest do oddania dwóch głosów: 1 na projekt miejski i 1 na projekt zielony.
- Głosować można:
- w systemie do głosowania elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej pbo.puszczykowo.pl
- poprzez wrzucenie karty do głosowania do urny w jednym z wyznaczonych punktów